EGRI MLINKÓ ISTVÁN EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY, ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM



Keresés az oldalon



 TARTALOM
 ELÉRHETŐSÉGEINK
  Iskolánkról
  Óvodánkról
  Utazótanári hálózatunkról
  Mlinkó Istvánról
  ISKOLÁNK TÖRTÉNETE

Információs oldalak
  Bemutatkozunk
  Adataink
  Iskolai alapdokumentumok
  Különös közzétételi lista
  Pályázataink
  Mlinkó István Alapítvány
Iskolai élet
  Tanévi információk
  Hirdetőtábla
  A tanév eseményei
  MUNKATERVEK
  Tanulmányi versenyek
  Sportversenyek
  Iskolatörténet
  Előző évek eseményei
Utazótanári hálózat
  Aktualitások
  Bemutatkozás
  Fotóalbumunk

  VISSZA AZ EREDETI OLDALRA

TÁRHELYSZOLGÁLTATÓNK


UNSOFT.HU

Kapcsolat

Webmester


Belépés

Felhasználónév:

Jelszó:



  
<<< Előző cikkhez Következő cikkhez >>>

Tantestület

Téma: Iskolai élet/MUNKATERVEK

Az óvodai szakmai módszertani munkaközösség munkaterve

  
 

2019/2020-as tanév

 

A munkaközösség tagjai:

Gyárfás Hilda

Lipthay Ágnes

Mandák Gabriella

György Dóra

Salétli Ildikó

Szalay Krisztina

Nevelési fő feladatok:

Az anyanyelvi kompetencia fejlesztése A digitális tér biztonságos használata Felelősségteljes magatartás a közvetlen környezetünkben, magunkkal szemben és társas kapcsolatainkban

 

Ebben a tanévben három tanulói csoporttal kezdjük az új oktatási évet, 27 beírt tanulóval. Az óvoda I. csoportba hallássérült-/8fő/, az óvoda 2. csoportba szintén hallássérült /7fő/, a harmadik csoportba pedig beszédfogyatékos gyermekek járnak/12fő/.

Munkaközösségünk valamennyi tagjának összehangolt munkájára lesz szükség az eredményes tanévhez.

A mai családokban keveset beszélgetnek a gyermekkel, mellőzik a hangos beszédet. Kevés időt szánnak gondolataik pontos, átgondolt megfogalmazására és kimondására, közlésére. Ezért még nagyobb a mi felelősségünk! 

Az aktív szókincs, amelyet a gyermek és felnőtt minden nap használ, megfakul, mennyisége, minősége nem kedvez a kifejező, választékos, beszédnek. A hallássérült gyermekek szüleiben tudatosítanunk kell a hallókészülék rendszeres használatának fontosságát, megfelelő használatát.

Az óvodai anyanyelvi nevelés során, hozzá kell segítenünk a gyermeket az ingerek játék útján történő, minél változatosabb tevékenységekkel megvalósuló feldolgozásához, a világ komplex befogadásához. A gyermek fejlesztése sem szorítkozhat csupán kommunikációja fejlesztésére. Az anyanyelvi-, dramatikus-, népi játékok, a néptánc, a népzene, a népdal, a bábjáték, a külső világ tevékeny megismerése, a matematikai tartalmú tapasztalatok megszerzése, a vizuális nevelés, a zenei nevelés, a hagyományápolás -teremtés és az irodalmi nevelés együttesen adják az anyanyelvi nevelés tartalmát.

Olyan légkört kell teremtenünk a gyermekeknek, hogy igényük legyen a kommunikációra, a beszédre. Az ismereteket tevékenységbe ágyazottan próbáljuk nyújtani, ill. elsajátíttatni. Tanmenetünk összeállításánál figyelembe vesszük a nevelési főfeladatokat és a kéthetes bontásban lévő témaköröket.

-          Az intézményi főfeladatokhoz kapcsolódóan a következő programtervet állítottuk össze --szőlőszüret

-          mentálhigiénés szakember előadása a szülőknek, a biztonságos számítógép használatról kisgyermekkorban

-          rendhagyó szülői értekezlet családi délután keretében

-          kutyaterápiás foglalkozások

-          Márton nap megünneplése

-          integrált sportverseny

-          Mikulás ünnep

-          Karácsonyváró délelőtt /ajándékok készítése/

-          karácsonyi ünnep a ZF Eger vízilabdásaival

-          farsang az óvodában

-          lovaglás

-          színházi előadások látogatása

-          óvodai évzáró és ballagás

-          kirándulás

-          továbbra is megünnepeljük a születés-, ill. névnapokat.

-          egészségnapok szervezés

-          hallássérült gyermekeket nevelő óvodák országos szakmai, módszertani munkaközössége értekezletének megszervezése

 

Az óvodai kiskertet ebben a tanévben is gondozzuk. Az évszaknak megfelelő kerti munkákat a gyermekekkel közösen végezzük. Így közvetlenül tapasztalhatják meg környezetük változásait.

Az alapvető házimunkákat a naposi munka keretében ismerhetik meg az óvodások.

Továbbra is figyeljük a pályázatokat, ápoljuk a már meglévő külső kapcsolatainkat, illetve újakat is keresünk. /”Túl a karácsonyon” civilekből álló csoport, Opál alapítvány/

Rendszeres módszertani megbeszélésekkel, önképzéssel, továbbképzéseken való részvétellel tesszük hatékonyabbá szakmai munkánkat. A gyermekek hatékony fejlesztése érdekében rendszeres megbeszélésre van szükség a gyermekek fejlesztésében résztvevő valamennyi szakemberrel! Sikeres munkánknak ez az egyik nagyon fontos eleme.

 

 

Mandák Gabriella

munkaközösség vezető

 

Eger, 2019. szeptember 2.



<<< Előző cikkhezKövetkező cikkhez >>>


Generálás ideje: 0.06 mp