2019/2020-as tanév
A munkaközösség tagjai:
Gyárfás Hilda
Lipthay Ágnes
Mandák Gabriella
György Dóra
Salétli Ildikó
Szalay Krisztina
Nevelési fő feladatok:
Az anyanyelvi kompetencia fejlesztése
A digitális tér biztonságos használata
Felelősségteljes magatartás a közvetlen környezetünkben, magunkkal szemben és társas kapcsolatainkban
Ebben a tanévben három tanulói csoporttal kezdjük az új oktatási évet, 27 beírt tanulóval. Az óvoda I. csoportba hallássérült-/8fő/, az óvoda 2. csoportba szintén hallássérült /7fő/, a harmadik csoportba pedig beszédfogyatékos gyermekek járnak/12fő/.
Munkaközösségünk valamennyi tagjának összehangolt munkájára lesz szükség az eredményes tanévhez.
A mai családokban keveset beszélgetnek a gyermekkel, mellőzik a hangos beszédet. Kevés időt szánnak gondolataik pontos, átgondolt megfogalmazására és kimondására, közlésére. Ezért még nagyobb a mi felelősségünk!
Az aktív szókincs, amelyet a gyermek és felnőtt minden nap használ, megfakul, mennyisége, minősége nem kedvez a kifejező, választékos, beszédnek. A hallássérült gyermekek szüleiben tudatosítanunk kell a hallókészülék rendszeres használatának fontosságát, megfelelő használatát.
Az óvodai anyanyelvi nevelés során, hozzá kell segítenünk a gyermeket az ingerek játék útján történő, minél változatosabb tevékenységekkel megvalósuló feldolgozásához, a világ komplex befogadásához. A gyermek fejlesztése sem szorítkozhat csupán kommunikációja fejlesztésére. Az anyanyelvi-, dramatikus-, népi játékok, a néptánc, a népzene, a népdal, a bábjáték, a külső világ tevékeny megismerése, a matematikai tartalmú tapasztalatok megszerzése, a vizuális nevelés, a zenei nevelés, a hagyományápolás -teremtés és az irodalmi nevelés együttesen adják az anyanyelvi nevelés tartalmát.
Olyan légkört kell teremtenünk a gyermekeknek, hogy igényük legyen a kommunikációra, a beszédre. Az ismereteket tevékenységbe ágyazottan próbáljuk nyújtani, ill. elsajátíttatni. Tanmenetünk összeállításánál figyelembe vesszük a nevelési főfeladatokat és a kéthetes bontásban lévő témaköröket.
- Az intézményi főfeladatokhoz kapcsolódóan a következő programtervet állítottuk össze --szőlőszüret
- mentálhigiénés szakember előadása a szülőknek, a biztonságos számítógép használatról kisgyermekkorban
- rendhagyó szülői értekezlet családi délután keretében
- kutyaterápiás foglalkozások
- Márton nap megünneplése
- integrált sportverseny
- Mikulás ünnep
- Karácsonyváró délelőtt /ajándékok készítése/
- karácsonyi ünnep a ZF Eger vízilabdásaival
- farsang az óvodában
- lovaglás
- színházi előadások látogatása
- óvodai évzáró és ballagás
- kirándulás
- továbbra is megünnepeljük a születés-, ill. névnapokat.
- egészségnapok szervezés
- hallássérült gyermekeket nevelő óvodák országos szakmai, módszertani munkaközössége értekezletének megszervezése
Az óvodai kiskertet ebben a tanévben is gondozzuk. Az évszaknak megfelelő kerti munkákat a gyermekekkel közösen végezzük. Így közvetlenül tapasztalhatják meg környezetük változásait.
Az alapvető házimunkákat a naposi munka keretében ismerhetik meg az óvodások.
Továbbra is figyeljük a pályázatokat, ápoljuk a már meglévő külső kapcsolatainkat, illetve újakat is keresünk. /”Túl a karácsonyon” civilekből álló csoport, Opál alapítvány/
Rendszeres módszertani megbeszélésekkel, önképzéssel, továbbképzéseken való részvétellel tesszük hatékonyabbá szakmai munkánkat. A gyermekek hatékony fejlesztése érdekében rendszeres megbeszélésre van szükség a gyermekek fejlesztésében résztvevő valamennyi szakemberrel! Sikeres munkánknak ez az egyik nagyon fontos eleme.
Mandák Gabriella
munkaközösség vezető
Eger, 2019. szeptember 2. |