EGRI MLINKÓ ISTVÁN EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY, ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM


KERESÉS AZ OLDALON



 TARTALOM
 ELÉRHETŐSÉGEINK
  Felvétel az intézménybe
  Iskolánkról
  Óvodánkról
  Utazótanári hálózatunkról
  Mlinkó Istvánról
  ISKOLÁNK TÖRTÉNETE

Információs oldalak
  Bemutatkozunk
  Adataink
  Iskolai alapdokumentumok
  Különös közzétételi lista
  Pályázataink
  Mlinkó István Alapítvány
Iskolai élet
  Tanévi információk
  Hirdetőtábla
  A tanév eseményei
  MUNKATERVEK
  Tanulmányi versenyek
  Sportversenyek
  Iskolatörténet
  Előző évek eseményei
Utazótanári hálózat
  Aktualitások
  Bemutatkozás
  Fotóalbumunk

  VISSZA AZ EREDETI OLDALRA

TÁRHELYSZOLGÁLTATÓNK


UNSOFT.HU

KAPCSOLAT

Webmester


BELÉPÉS







  

EFOP-3.1.6-16-2017-00019-es számú pályázat

Téma: Információs oldalak/Pályázataink

Alapozó Terápia: Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos érzékszervi fejlesztésére - 120 órás akkreditált képzés


<<< Az előző rész     Következő rész >>>


Időpont: 2021. május 8. – július 9.
Helyszín: a tanfolyam elméleti része online zajlott, a gyakorlati rész két helyszínen:
    • gyakorlat betanítás – Bodonyi Julianna vezetésével – Budapest, XVI. kerület, Natasa u.18.
    • vizsgálat betanítás – Tóth Péter vezetésével – Budapest, IV. kerület, Farkaserdő u. 21
Résztvevők száma: 5 fő


A továbbképzés célja volt, hogy a résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szerezzenek a gyermeki idegrendszerre, a mozgás és tanulás összefüggéseire vonatkozóan, valamint, hogy megismerjék, megtanulják az Alapozó terápia alkalmazásának módszertanát.
Az elsajátított terápia a pedagógusok számára szemléletformáló is volt. A megszerzett ismeretek, gyakorlat birtokában bővült pedagógiai eszköztáruk és elméleti tudásuk. A tanult módszereket beépíthetik munkájukba, illetve szükség szerint alapozó fejlesztést tarthatnak intézményükben.

A 120 órás képzés tematikájának elemei voltak:

  • Idegrendszeri elméleti háttér
  • Csecsemőkori mozgásalapok és terápiák
  • Vizuális részképességek szerepe a tanulásban
  • Beszédészlelés, beszédértés
  • Lélek és test, avagy a gyermek egészséges fejlődése
  • Játék hatása az idegrendszer fejlődésére
  • Grafomotoros fejlesztés / diszfázia kezelése a NILD ritmikus írás technikájával
  • Kapcsolattartás: szülők, pedagógusok
  • Téri orientáció, testséma
  • Időbeli tájékozódás
  • Tanulásban akadályozottak terápiája
  • Alapozó edzésterhelés, izomtan
  • Bevezetés az autizmus spektrumába - fókuszban a gyakorlat
  • Hiperaktív gyermekek terápiája
  • Homloklebeny
  • A fejlesztő/terapeuta felelőssége
  • Szűrés, vizsgálat, fejlesztési terv, kontroll
  • Regresszió
  • Játék, játékosság
  • Módszertan, vizsgálatmódszertan
  • Beszéd-és mozgásritmus
  • Ritmusgyakorlatok
  • Labdagyakorlatok

 

A fotóalbum címe:  EFOP: Alapozó Terápia


(A képre kattintva kiemelkedik a nagyított kép. Rákattintva visszatér a helyére.)



 

<<< Visszalépés a pályázat főoldalára