EGRI MLINKÓ ISTVÁN EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY, ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM


KERESÉS AZ OLDALON



 TARTALOM
 ELÉRHETŐSÉGEINK
  Felvétel az intézménybe
  Iskolánkról
  Óvodánkról
  Utazótanári hálózatunkról
  Mlinkó Istvánról
  ISKOLÁNK TÖRTÉNETE

Információs oldalak
  Bemutatkozunk
  Adataink
  Iskolai alapdokumentumok
  Különös közzétételi lista
  Munkatervek
  Pályázataink
  Mlinkó István Alapítvány
Iskolai élet
  Tanévi információk
  Hirdetőtábla
  A tanév eseményei
  Tanulmányi versenyek
  Sportversenyek
  Iskolatörténet
  Előző évek eseményei
Utazótanári hálózat
  Aktualitások
  Bemutatkozás
  Fotóalbumunk

  VISSZA AZ EREDETI OLDALRA

TÁRHELYSZOLGÁLTATÓNK


UNSOFT.HU

KAPCSOLAT

Webmester


BELÉPÉS







  

EFOP-3.1.6-16-2017-00019-es számú pályázat

Téma: Információs oldalak/Pályázataink

Workshop befogadó intézmények számára


<<< Az előző rész     Következő rész >>>


Időpont: 2018 november 16.
Helyszín: Egri Mlinkó I. Módszertani Intézmény

Program:
1. Sümegi Csabáné – Pongó János – Pauliczky Beáta: Érzékenyítő program gyerekeknek
2. dr. Ludányi Ágnes: Mentálhigiéné - lelki egészségvédelem
3. dr. Dávid Mária: Hagyomány és megújulás a gyógypedagógiában
4. Szabó Dániel – gyermek táncház
5. Egrimami Közhasznú Egyesület – Csukás I.: Ágacska - gyermekszínházi előadás.

Résztvevők száma: 36 gyermek, 16 pedagógus


A programra egy társintézmény tanulócsoportja érkezett vendégségbe intézményünkbe.
A diákok két csoportban ismerkedtek a látássérült, és a hallássérült emberek sérülésből adódó problémáival. Megtapasztalták, hogy érzékeli a világot, hogyan gyűjt tapasztalatokat, hogyan tanul, ismerkedik a világgal egy látássérült ember. Milyen segédeszközöket használ, miben igényel segítséget egy látássérült tanuló.
A hallássérülés érzékenyítésekor tapasztalatokat gyűjtöttek arról, hogy mi a hang szerepe az életünkben, mi mindenről tájékoztatnak a hangok – illetve ezek hiányában mi a tájékozódás, a világ megismerésének eszköze. Megtapasztalták, hogyan hall egy hallássérült ember a hallókészülékkel, és hogy milyen korlátai vannak a segédeszköznek. Saját tapasztalataikat is felhasználva közösen megfogalmaztuk, miben igényel támogatást egy hallássérült tanuló.

Ezt követően a vendég gyerekek intézményünk tanulóival közösen néztek meg egy gyermekszínházi előadást, majd egy közös táncházban ismerkedtek tovább.

A gyerekeknek zajló program közben a pedagógusok két előadást hallgattak meg:

  • A „Hagyomány és megújulás a gyógypedagógiában” című előadáson az inkluzív szemléletről, illetve a szemlélet korábbi években bekövetkezett változásáról hallottak;
  • „Mentálhigiéné – lelki egészségvédelem” címmel az iskolában előforduló – felmerülő lelki problémák kezeléséhez kaptak tanácsokat

 

 


 

<<< Visszalépés a pályázat főoldalára