Egri Mlinkó István Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Kollégium Egyszerűsített, nyomtatóbarát változat.
Ide kattintva léphet az eredeti oldalra.

Pongó János :
Jutalomnapok Brüsszelben

2012.06.11.

Brüsszelben, az Európai Parlamentben jártunk

Engem, Szécsi Tamást és Nagy Angélát választottak a Mlinkó István EGYMI-ből, hogy képviseljük  iskolánkat Brüsszelben. Nagyon örültünk a lehetőségnek, de kicsit izgultunk is, mert még sohasem utaztunk repülőgépen.

Június 5-én reggel 9 órakor indult a gép Budapestről. Rózsika néni volt a kísérőnk, ő is hallássérült és jól tud jelelni is. Nagyon tetszett nekünk az út, nézelődtünk kifelé az ablakból. Magasan mentünk. 11 órakor érkeztünk Brüsszelbe. A csomagokat könnyen megtaláltuk, mert lila színű szalagot kötöttünk a fülére. Elmentünk a szállodába busszal, 4 órakor elindultunk a Parlamentáriumba. Kaptunk egy telefonszerű készüléket, amiben volt magyar nyelv is. Ez egy interaktív kiállítás volt. Monitorokon ment az adás, minden fényes volt és mozgott. Később elmentünk a főtérre és megnéztük a szobrot. Könnyen megtaláltuk az éttermet. Nagyon finom volt a vacsora. Utána sokat beszélgettünk és még várost is néztünk. Este későn feküdtünk le.

Másnap korán keltünk és reggeliztünk. Finom ennivalót kaptunk. Elmentünk az Európa Parlamentbe. Rengeteg szék volt ott.

Fél kettőkor megnéztük a Mini Európa Makettvárost. Nagyon tetszett nekünk. Az Oceade élményfürdőben jókat csúszdáztunk, kellemes langyos volt a víz. Az Atomium Brüsszel jelképe. Ez egy hatalmas szobor a szén atomról. Egy gömb 18 méter átmérőjű, és az egyikben étterem is van, de mi nem ettünk ott.

Este újra várost néztünk. Ellátogattunk a főtérre. Fél 7-kor mentünk vissza a szállodába.

Csütörtökön reggeliztünk, már nem volt program, de sokat sétálgattunk. Fél 3-kor mentünk a repülőtérre.

Nagyon jól éreztük magunkat Brüsszelben és köszönjük ezt a lehetőséget!