A módszertani munkaközösség tagjai/ tanított tantárgyai:
Osztályfőnöki:
Zsdánszki Csilla /6. osztály/
Lugosi Andrea/ log. 7. osztály/
Marton Ibolya /7. osztály/
Pongó János /8. osztály/
Dudásné Móger Éva /5. osztály/
Magyar:
Pon gó János /5. és 8. osztály/
Zsdánszki Csilla /6. osztály. log.7, log.8./
Marton Ibolya /7. osztály/
Történelem:
Zsdánszki Csilla /6. osztály/
Marton Ibolya /5. és 7. és 8. osztály/
Matematika:
Dudásné Móger Éva /5. osztály, 8. osztály, log.7. és log.8. /
Fizika:
Dudásné Móger Éva /log.7./
Erdélyi László /7. és 8. osztály és log.8./
Kémia:
Dudásné Móger Éva /log.7, log.8 és 7. és 8. osztály/
Természettudomány/ Földrajz:
Marton Ibolya / 5. és 8. osztály/
Biológia:
Lugosi Andrea / log.7 és log.8. /
Marton Ibolya /7. osztály/
Technika és életvitel/ Technika és tervezés:
Erdélyi László/ 3. 4. 5. 6. 7. oszt, ill. log.2. log.3. log.4. log7. log.8./
Informatika – Digitális kultúra:
Pongó János /5. 6. 7. 8. osztály log.7. és log.8, /
Testnevelés:
Lugosi Andrea /4. 5. 6. 7. és 8. osztály, ill. log.7. és log.8. /
Egyéni anyanyelv:
Marton Ibolya /7. osztály/
Rajz és vizuális kultúra:
Erdélyi László /7. osztály/
Rehabilitáció:
Erdélyi László /5. osztály/
Alapozó terápia:
Lugosi Andrea /log. óvodai csoport /
Munkaközösségünk az idei tanévben 6 főből áll.
Tantárgyaink tanítása során kiemelten figyelünk az iskolai munkaterv fő feladataira.
Ezek az idei tanévben is a következők:
- Az anyanyelvi kompetencia fejlesztése
- Az önálló tanulás támogatása (tantermen belüli és tantermen kívüli nevelés-oktatás során) képességek: stressztűrés, kitartás, feladattudat, felelősség, időbeosztás, önellenőrzés, tanulásmódszertan
- Felelősségvállalás magunkért és egymásért (közvetlen környezetünk védelme, járványveszély, digitális tér)
A tanulók hallására alapozott beszédfejlesztő eljárások alkalmazását szaktárgyaink tanóráin továbbra is követjük. A hangos beszéd alkalmazására, megkövetelésére, szakkifejezések használatára törekszünk. Figyelmet fordítunk a tanulók önálló munkájának tervezésére, szervezésére, az egyéni bánásmód szerinti foglalkoztatásukra. Igyekszünk alkalmazni a hatékonyabb munkaformákat (pármunka, csoportmunka, együttműködés, kooperatív technikák). Fontosnak tartjuk a helyes, felelősségteljes magatartásformák elfogadását (különös tekintettel a járványveszélyre), alkalmazkodó, egymást segítő, tisztelettudó viselkedésformák kialakítását
Egymás munkáját segítjük, rendszeresen megbeszéléseket tartunk. Tapasztalatcseréket, igény szerint kölcsönös óralátogatásokat tervezünk. Bekapcsolódunk az intézményi önértékelésbe. Szakmai tanfolyamokon, előadásokon, szaktárgyainkban továbbképzéseken veszünk részt.
Szeptemberben elkészítjük a tanmeneteket, különösen ügyelve az előző két tanév tantermen kívüli oktatása során nehézséget jelentő témakörök ismétlésére, gyakorlására, a lemaradt tanulók felzárkóztatására, az elmaradt tananyagok pótlására. Figyelemmel kísérjük az új módszertani kiadványokat, könyveket. /NAT2020 ill. Újgenerációs tankönyvek használata, más OFI-s tankönyvek kipróbálása, a szaktantárgyainkban használható kiadványok, digitális tananyagok gyűjtése., az előző tanévek tantermen kívüli oktatása során tapasztaltak, „bevált gyakorlatok” átadása/
Osztályfőnökként más munkaközösség munkájába is bekapcsolódunk, személyes példával, játékos csoportfoglalkozásokkal, vetélkedőkkel, - amennyiben a járványügyi helyzet megengedi - osztályok közötti közös programokkal igyekszünk a felelősségteljes, harmonikus társas kapcsolatokhoz szükséges képességeket kialakítani, fejleszteni. A Diákönkormányzat által tervezett programok megvalósulását főszervezőként, felelősként segítjük.
Ebben a tanévben is kiemelt feladatunknak tekintjük az eredményes ismeretszerzés, biztos tudás érdekében a tanulási folyamat hatékonyságát segíteni, a digitális tér biztonságos használatára törekedni, s ezt tanítványainknak is megmutatni, tantárgyaink sajátosságaival a munkára nevelés és a környezettudatos magatartás kialakításának feladatait kihasználni.
Továbbra is támogatjuk az IKT eszközök használatát tanítási munkánkban.
Pongó János évek óta karbantartja a számítógépeket, szerkeszti az iskola Web-lapját, ill. az iskolai ünnepségek számítógépes bemutatóit, képes, zenés összeállításait.
Segítséget nyújtunk a digitális tananyagok, az iskolai digitális és aktív tábla, az érintőpanel megismeréséhez, mi is gyakorlati tapasztalatokkal szeretnénk bővíteni ismereteinket, és igény esetén a megszerzett tudásunkat az érdeklődőkkel megosztani.
Fontosnak tartjuk, hogy tanulóink is biztosan és helyesen használják a számítógépet, ezért az esti órákban heti két alkalommal az érdeklődők idén is informatika szakkörön vehetnek részt.
Felelős:
Pongó János
Szaktárgyainkban a tanulmányi versenyekre való felkészülést segítjük, házi versenyeket szervezünk, szakkört tartunk.
Ha a járványhelyzet megengedi májusban Kaposváron rendezik a hallássérült tanulók Országos Borbély Sándor Tanulmányi Versenyét. Matematikából a 6. osztályosoknak, anyanyelvi ismeretekből és komplex társadalomismeretből a 7-8. osztályos tanulóknak írtak ki versenyt. Az előző tanévekhez hasonlóan idén is szeretnénk versenyzőket indítani. A versenyekre egész évben folyamatosan készülünk.
Felelősök:
Dudásné Móger Éva
Zsdánszki Csilla
Pongó János
Marton Ibolya
Mivel a járványhelyzet miatt az országos tanulmányi versenyek megrendezése, az ezen való részvétel bizonytalan, szeretnénk idén is iskolai házi versenyeket rendezni részben a 120. jubileumi tanév tiszteletére is.
Első félévi tervünk a lassan már hagyományos „rovásírás verseny” szervezése.
Felelős:
Pongó János
A szövegértés és logikai gondolkodás fejlesztésére a matematika órákon eddig is nagy hangsúlyt fektettünk. A táblás játékoknak a matematikával való szoros kapcsolata nyilvánvaló, hiszen ez a sajátos ismeretszerzési módszer logikus gondolkodásra, következtetésre nevel. Az előző tanévekhez hasonlóan idén is tervezzük egy játékos délutáni foglalkozás tartását a második félévben a téli hónapok során a nevelőtanárokkal együttműködve, ahol egy-egy logikai játékot (amőba, dáma, malom, tantrix, tangram, sudoku, torpedo stb) ismerhetnek meg az iskola felső tagozatos tanulói.
Felelősök:
Erdélyi László
Dudásné Móger Éva
Októberben már hagyományos a Mlinkó-héten az iskolatörténeti vetélkedő. Az előző évek versenyein felbuzdulva idén is szeretnénk a felelősségteljes magatartás, tolerancia, empátia, egymás segítése, elfogadása jegyében, egy játékos vetélkedőt szervezni a felsős tanulóknak elsősorban a 120. jubileumi tanév tiszteletére, a járványhelyzet miatt valószínű, hogy több helyszínen. Tervünk, az előző tanévekhez hasonlóan, hogy az idei vetélkedő feladatainak megoldásához is aktívan kelljen használni az iskola Web-lapját a tanulóknak.
Felelősök:
a munkaközösség minden tagja
Munkaközösségünk különösen fontosnak tartja - az iskolai fő feladatokhoz kapcsolódva - ebben a tanévben is a szelektív hulladékgyűjtés fontosságának hangsúlyozását és a tevékeny részvételt a tanulókkal ebben a munkában.
Amennyiben a járványügyi helyzet megengedi idén is igyekszünk részt venni a környezetvédelemmel kapcsolatos városi rendezvényeken. (pl. Kutatók éjszakája, Föld napja, stb.)
Idén az 5. osztályosokkal vállaljuk, hogy az elhasznált és csoportonként összegyűjtött elemeket rendszeresen mérjük, a „verseny” eredményét közzétesszük a faliújságon.
Felelős:
Dudásné Móger Éva
Szeptember végén az Európai Sporthéthez, ill. a Magyar Diáksport Napjához kapcsolódva szeretnénk a „hagyományos” szabadtéri futást, ill. egy játékos „sportnapot” szervezni.
Idén is elvégezzük az 5-8. osztályos tanulók fittség mérését, ill. az adatok feltöltését.
Felelős:
Lugosi Andrea
Az előző évekhez hasonlóan idén is fontosnak tartjuk, hogy tanulóink pontosan ismerjék a közlekedés szabályait, a szabályos kerékpározást. Ezt a technika órákon, ill. szakkör keretében valósítanánk meg. Terveink között szerepel félévenként egy-egy alkalommal kerékpáros játékos ügyességi verseny szervezése a nevelőtanári munkaközösséggel együttműködve.
Felelős:
Erdélyi László
Ebben a tanévben két nyolcadik osztályunk végez. Vannak már ugyan tapasztalataink, de a továbbtanulással, pályaválasztással kapcsolatos teendőkre továbbra is nagy hangsúlyt kell fektetünk. Feladatunk olyan szakmák, középiskolák felkutatása elsősorban Heves és Borsod megyében, ahol hallássérült, ill. beszédfogyatékos diákjaink folytathatják tanulmányaikat.
Októberben Pályaorientációs Napot szervezünk. A 7. és 8. osztályosokkal szeretnénk megismertetni, kipróbálni az Oktatási Hivatal által fejlesztett a pályaválasztást segítő webes alkalmazást (Pályaorientációs Mérő- és Támogatóeszköz – POM) Amennyiben a járványügyi helyzet engedi nyílt napokon, tanácsadásokon, üzemlátogatásokon veszünk részt, ill. különböző szakmákkal ismertetjük meg tanulóinkat. Igyekszünk még jobban megismerni, s tanulóinkkal és a szülőkkel is megismertetni a szakképzést érintő változásokat (Szakképzés 4.0), a duális képzést, az új ágazati alapszakmákat. A sikeres központi felvételi érdekében magyarból és matematikából felkészítő foglalkozásokat tartunk az érdeklődő tanulóknak.
Felelősök:
Dudásné Móger Éva
Pongó János
Zsdánszki Csilla
Összeállította:
Dudásné Móger Éva
munkaközösség-vezető
Eger, 2021. szeptember 22.