2021-22. tanév
A munkaközösség tagjai:
Vigh Imréné
|
előkészítő 1. osztály
|
Gyenesné Bakos Tímea
|
előkészítő 2. osztály
|
Salétli Erzsébet
|
3. osztály
|
Kovács Zsolt
|
4. osztály
|
|
|
Joó Gyöngyi
|
logopédiai 2. osztály
|
Bozó Renáta
|
logopédiai 3. osztály
|
Fazekasné Murányi Márta
|
logopédiai 4. osztály
|
|
|
Munkaközösségünk valamennyi tagja egyben osztályfőnöki feladatokat is ellát.
A munkaközösség legfőbb feladatai:
· a napi tevékenységek során az élményszerű beszéd- és nyelvi fejlesztés az egyéni társalgási helyzetek biztosításával;
· a társas kapcsolatok eléréséhez szükséges kommunikációs képességek elsajátíttatása, alkalmazása;
· az alapkészségek, kompetenciák folyamatos fejlesztése;
· az egyéni képességek figyelembevétele, eltérő tanulási technikák, módszerek, terápiák alkalmazása, differenciált tananyag-feldolgozás;
· az olvasás – írás – helyesírás eszközszintű fejlesztése;
· matematikai alapkészségek kialakítása, fejlesztése;
· a szövegértő olvasás megalapozása és fejlesztése az önálló ismeretszerzés érdekében;
· az önálló feladatvégzés kialakítása, elérése;
· a nélkülözhetetlen hallókészülék-használat kialakítása a hallássérült osztályokban.
Kiemelt feladataink az intézmény nevelési főfeladataihoz igazodva:
1. Az anyanyelvi kompetencia folyamatos, életkorhoz és egyéni képességekhez igazodó fejlesztése állandó kiemelt nevelési feladatunk. Gyógypedagógiai oktató-nevelő munkánk során következetesen alkalmazzuk a kommunikációs és nyelvi kompetencia fejlesztésének különböző verbális és nem verbális formáit a fejlődési zavarokból és fogyatékosságokból eredő hátrány leküzdésének nélkülözhetetlen eszközeként.
2. Az önálló tanulás támogatása kiemelt feladatunk volt az elmúlt, a járvány miatt részben digitális oktatással megvalósuló tanévben. Reméljük, az idén nem kell tartani az online oktatásra való áttéréstől, de azokra a kompetenciákra, amelyek lehetővé teszik az önálló ismeret-elsajátítást a jelenléti oktatás idején is nagy szükség van. A kötelességtudat, feladattudat, kitartás, monotóniatűrés, felelősség, önellenőrzés, rendszeresség, helyes időbeosztás nemcsak az otthoni tanulás, hanem a tanórai munka, és különösen a differenciált óraszervezés alapjait is jelentik. Továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk a tanulásmódszertani tudás átadására, illetve a tananyag-feldolgozás és gyakoroltatás azon módszereit preferáljuk, melyek elősegítik a feladatok között való tájékozódást, az utasítások pontos megértését, önálló végrehajtását és ellenőrzését. A digitális oktatás során használt online felületeket (KRÉTA digitális napló, e-mail, üzenetküldő alkalmazások) továbbra is használjuk a szülőkkel, hiányzókkal való kapcsolattartás eszközeként; az egyes jól bevált számítógépes tanulást segítő programokat pedig továbbra is beépítjük tanítói eszköztárunkba.
3. A felelősségvállalás magunkért és egymásért nevelési főfeladatnak az elmúlt tanévben szintén a járványhelyzet adott különös aktualitást. A járvány nem múlt el, ezért igyekszünk a korábbi járványügyi intézkedések nyomán kialakult szokásokat (távolságtartás, kézfertőtlenítés, szellőztetés stb.) továbbra is megtartani, ezek értelmét, célját tudatosítani a tanulóinkban, és egyben felhívjuk a figyelmüket az egyéni felelősségükre is az önmaguk és közvetlen környezetük védelme érdekében. Ugyanezt a felelősségteljes magatartást várjuk el a digitális tér használatakor, ezértaz internetes kommunikációs kultúra fejlesztése is egyre sürgetőbb feladat. Az alsó tagozatos tanulók korukból fakadóan még nem képesek felismerni az internetezésből adódó veszélyeket, ismeretek hiányában nem tudják, milyen tartalmakat, milyen felületeken és milyen módon oszthatnak meg, illetve hogyan védjék meg magukat az esetleges zaklatóktól. A mobiltelefonok helyes használatának szokásait személyes példamutatással, a digitális tér biztonságos használatát pedig az életkoruknak megfelelő szinten beszélgetéssel, játékos feladatokkal, szabályok felállításával és betartatásával tudjuk kialakítani.
Nevelési célkitűzéseink megvalósításához az anyanyelvi témakörök, az alsó tagozatos tantárgyak és programjaink széles körű lehetőséget biztosítanak!
Mivel a járvány nem múlt el, ezért programjaink tervezésekor törekedtünk azok járványügyi szempontból is biztonságos megszervezésére.
A tanév programja
|
Ideje
|
Témája
|
Szervezője
|
szeptember
|
Tanévkezdés – a tanmenetek, munkatervek, egyéni fejlesztési tervek elkészítése
|
osztályfőnökök
|
október
|
Pályaorientációs nap - népi mesterségek
|
Vigh Imréné
|
Aradi vértanúk-napja - ünneplés osztálykeretben
|
osztályfőnökök
|
Megemlékezés intézményünk
névadójáról
|
a munkaközösség
tagjai
|
Iskolai szépíró verseny
|
Bozó Renáta
Fazekasné M. M.
|
Múltidéző séta a belvárosban és a várban
|
Salétli Erzsébet
|
Nemzeti ünnep - október 23. - ünneplés osztálykeretben
|
osztályfőnökök
|
Szakmai továbbképzés
|
a munkaközösség tagjai
|
december
|
A Mikulás érkezése, köszöntése
|
Fazekasné M. M.
Kovács Zsolt
|
január
|
Félévi értékelés az osztályokban és a munkaközösségben
|
osztályfőnökök
|
Nyílt-nap az osztályokban
Az I. félév lezárása, értékelése
|
osztályfőnökök
|
február
|
Farsangi forgatag - jelmezes felvonulás, bál
|
Joó Gyöngyi
|
március
|
A magyar forradalom és szabadságharc ünneplése
|
iskolai ünnepély
|
április
|
Nyuszi Hopp! - országos sportvetélkedő
|
a tantestület
|
Anyák-napi készülődés és műsor a logopédiai osztályokban
|
osztályfőnökök
|
május
|
Iskolai kirándulás
|
osztályfőnökök
|
június
|
A nemzeti összetartozás napja - osztálykeretben
|
osztályfőnökök
|
Családi nap
|
a tantestület
|
Év végi osztálykirándulások
|
osztályfőnökök
|
Év végi értékelés – ballagás - tanévzárás
|
osztályfőnökök
|
Eger, 2021. szept. 1. Vigh Imréné mk. vezető