AKADÁLYMENTES VÁLTOZAT TARTALOM • Elérhetőségeink • Bemutatkozunk • Közzétételi lista • Pályázataink • Alapítványunk
• A tanév képei • Fotóalbumok • Ballagási tablók
Utazótanári intézményegység
2015.09.18. Olv: 47

Tantestület

Téma: Utazótanári intézményegység/Bemutatkozás

Látássérült gyermekek integrált fejlesztése

<<< Előző cikkhez Következő cikkhez >>>
 

Az integrált nevelés, oktatás célja, hogy a látássérült gyermek a sikeres korai fejlesztés időszakának befejezése után, továbbra is családi környezetben maradhasson, kortársaival, integrált intézményi keretek között folytatódjon fejlesztése, nevelése, oktatása.

Utazótanári hálózatunk az integrált óvodás és iskolás korú látássérült gyermekek számára a következő ellátási lehetőségeket biztosítja:

  • a gyermek speciális tiflopedagógiai fejlesztése
  • tanácsadás a szülők számára a gyermek otthoni megsegítésével kapcsolatban
  • a befogadó intézmény felkészítése az integrációra
  • a befogadó intézmény folyamatos támogatása az integráció során

 

A fejlesztés kiemelt feladatai:

Alapvetően vizuális úton tájékozódó gyermek esetén:

  • a látóképesség fejlesztése
  • a vizuális gondolkodás fejlesztése
  • a környezet minél teljesebb megismertetése (többoldalú érzékleti megerősítés)
  • a látássérülést kompenzáló képességek fejlesztése
  • a gyermek komplex fejlesztése – az esetleges részképesség-kiesések, zavarok korrekciója
  • az óvodai, iskolai haladás folyamatos megsegítése
  • segédeszközök kiválasztásának segítése, használatuk betanítása
  • képernyőnagyító program használatának tanítása
  • gépírás tanítása
  • egyéni adottságokhoz alkalmazkodó egyéni bánásmód

 

Alapvetően auditív-taktilis-haptikus úton tájékozódó gyermek esetén

  • a látássérülést kompenzáló képességek fejlesztése
  • tapintás fejlesztése
  • hallás fejlesztése
  • látóképesség fejlesztése (meglévő látás bevonása az észlelésbe)
  • mozgásfejlesztés
  • önkiszolgálás fejlesztése
  • az óvodai, iskolai haladás folyamatos megsegítése
  • pontírás-olvasás tanítása
  • segédeszközök kiválasztásának segítése, használatuk betanítása
  • képernyőolvasó program használatának tanítása
  • gépírás tanítása
  • egyéni adottságokhoz alkalmazkodó egyéni bánásmód

 

A fejlesztés megkezdéséhez szükséges:

  • szakértői vélemény – az illetékes szakértői bizottság látássérült gyermekek esetében:
    Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Látásvizsgáló, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye
    1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 39

    Tel: 06-1-363-1561
    E-mail: info@latasvizsgalo.hu
  • A vizsgálatot a befogadó intézmény (óvoda, általános iskola) kezdeményezi egy adott formanyomtatványon - szükséges hozzá a szülő beleegyezése.

Mikor kereshet minket?

  • bármilyen kérdéssel, problémával, ha látássérült gyermeke a lakóhelyi óvodába, iskolába készül, vagy már oda jár

Amit nyújtani tudunk:

  • az integráció előkészítése a gyermek, a család és a befogadó intézmény számára
  • az integrált óvodás és iskolás gyermekek egyéni fejlesztése
  • pedagógiai látásvizsgálat
  • együttműködés a látássérült gyermekeket befogadó-integráló intézménnyel (tanácsadás, szakmai konzultációk a gyermek közös fejlesztése érdekében)
  • érzékenyítő program/tanórát általános iskolásoknak. A program célja, hogy a gyerekek saját élményű tapasztalatot szerezzenek az egyes fogyatékossági területekről, s ezáltal elfogadóbbá váljanak
  • eszközkölcsönzési lehetőség családoknak, befogadó intézményeknek (optikai eszközök, elektronikus eszközök, IKT eszközök, fejlesztő eszközök)

 

 



<<< Előző cikkhezKövetkező cikkhez >>>


Az aktuális Bemutatkozás  című téma valamennyi cikke
Pongó János :  AUDIOLÓGIÁNKRÓL...
Pongó János :  Az utazótanári hálózatról...
Pongó János :  Tájékoztatás az utazótanári hálózat programjairól...
Tantestület :  Hallássérült gyermekek integrált fejlesztése...
Tantestület :  Hallássérült gyermekek korai fejlesztése...
Tantestület :  Látássérült gyermekek integrált fejlesztése...     ☚ Ezt olvasom!  
Tantestület :  Látássérült gyermekek korai fejlesztése...
Utazótanári intézményegység :  Az utazótanári intézményegység munkaterve a 2019/20-as tanévre...

 
 KEZDŐLAPRA
 LETÖLTÉSEK
 TÁRSOLDALAK
 STATISZTIKA







...ami mindíg jól jöhet...


Online rádiók

A linkre kattintva, számos internetes rádió élő, online adása található. Csak kattintson kedvenc adója nevére és máris hallgathatja annak műsorát.



Egyik ajtón jövünk,másik ajtón megyünk,
a sors meg kiszámítja lélegzetünk.

Pályázatok, alapítvány
HATÁRTALANUL
Tovább a pályázat főoldalára
HAT-14-01-0623

ALAPÍTVÁNYUNK
Tovább az alapítvány oldalára


 • Az alapítványról
 • ADÓ 1%
 • Beszámoló (2017)
TÁMOP pályázat
Tovább a pályázat főoldalára
Tovább a pályázat főoldalára

EFOP pályázat


 1. A PÁLYÁZAT RÖVID BEMUTATÁSA
 2. PROJEKTNYITÓ RENDEZVÉNY...
 3. NEVELŐTESTÜLETI SZAKMAI NAPOK
 Stresszkezelés, kiégés megelőzése a...
 A digitális eszközök hatásai az...
 3. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. TOVÁBBKÉPZÉSEK
 A tanulásmódszertan tanítása...
 A mese-, szövegértés, mese-szöveg...
 Autizmussal élő gyermekek célzott...
 Óvodapedagógusok szakmai megújító...
 Autizmussal élő gyermekek szociális...
 A felsőtagozatos tanulók szövegértési...
 Az alsótagozatos tanulók szövegértési...
 Gordon módszerrel a pedagógus siker...
 Digitális kompetencia fejlesztése...
 Alapozó Terápia: Módszer a gyermeki...
 A háromlabdás kaszkáddobás a tanulási...
 5. CSALÁDI NAPOK
 Családi nap: 2019. máj. 31– jún. 2.
 Családi nap: 2021. szeptember 13 - 15.
 Családi nap: 2021. október 1 – 3.
 6. ÉRZÉKENYÍTŐ FOGLALKOZÁSOK
 Workshop befogadó intézmények...
 Workshop befogadó inté... - Mezőcsát
 Workshop az Egri Kemény Ferenc Sp...
 Workshop befog... - Bükkszentkereszt
 Workshop befog... - Füzesabony
 Workshop befog... - Szerencs
 7. SZAKMAI RENDEZVÉNYEK
 Országos utazótanári konferencia- 2019.
 Országos utazótanári konferencia- 2020.
 8. ESZKÖZKÖLCSÖNZŐ

Statisztika
Te vagy itt a(z)
17472
látogató!
Ma  138,
ebben a hónapban
2745 látogató volt.

Jelenleg
1 látogató olvas minket.


TÁRHELY-
SZOLGÁLTATÓNK




Unsoft.hu
Kapcsolat

Webmester