Tanórai differenciálás a gyakorlatban – az egyéni
fejlődési különbségeknek, szükségleteknek megfelelő fejlesztés módszerei,
mint a sikeres integráció egyik feltétele
TÁMOP
3.16-11/2-2011-0017
A képzés időtartama: 30 óra
A képzés időpontja: 2015. febr. 5-6-7.
Helyszín: Egri Mlinkó EGYMI és Kollégium
3300-Eger, Klapka Gy. u. 10.
A továbbképzés vezetője: Márton András
A résztvevők száma: 10 fő
A továbbképzésen az Egri Mlinkó EGYMI
tanárain kívül, az Egri Arany János Ált. Iskola és Szakiskola, az Egri Kemény
Ferenc Sportiskolai Általános Iskola tanárai vettek részt.
A továbbképzés
résztvevői megismerték a differenciálás lehetőségeit a kooperatív
csoportmunkában, ismereteket szereztek a differenciált tanulásszervezésről,
elsajátíthatták a differenciált oktatásban alkalmazható szervezési módokat,
munkaformákat. Videofilmeket néztek meg a motivációval és a kreativitással
kapcsolatban, majd különböző gyakorlatokon keresztül ismerhették meg a
differenciált tanításhoz-tanuláshoz szükséges technikákat. A továbbképzés
rávilágított arra, hogy a differenciálás a hagyományostól eltérő pedagógus- és
tanulói szerepet kíván. A résztvevők az iskolai gyakorlatban jól alkalmazható
differenciálási módokkal ismerkedtek meg. Képet kaptak a különböző projektmunkák
használatáról, sok új, a tanórába beépíthető játékot sajátítottak el A
továbbképzés végén minden résztvevő elkészítette egy differenciált tanóra
óravázlatát, amiről a többiek véleményt mondtak. Az elkészített óravázlat
alapján meg tartott óráról önreflexiót kell írni a résztvevőknek.