Időpont: 2019. október 28.
Helyszín: Egri Mlinkó I. EGYMI és Kollégium
Résztvevők száma: 40 fő – a nevelőtestület pedagógusai, gyógypedagógusai
Intézményünkben egyre nagyobb számban fordulnak elő autizmusban érintett gyerekek. Más probléma – más pedagógiai reagálást, hozzáállást igényel. Első előadásunk témáját ez indokolta.
Autizmus és a mögötte álló kognitív pszichológiai elméletek, melyek meghatározzák a beavatkozás módját
Az előadás során pontosításra kerültek az autizmussal kapcsolatos fogalmak, diagnosztikai megnevezések és eljárások. Az autizmus által érintett területek elméleti bemutatásához mindig gyakorlati ötletek, tanácsok hangzottak el.
Loványi Eszter, hallássérült gyógypedagógus előadásának célja részben az volt, hogy az egykori diák szemszögéből kapjunk visszacsatolást a pedagógiai közegre, munkára.
Másrészt az előadó hallássérült segítő kutyákkal foglalkozik, erről a még új területről szerettünk volna információt kapni azért, hogy tanítványaink számára átadhassuk a hallottakat.
Amikor a gyógypedagógus hallássérült – a beszédtanulástól az egyetemi pályáig
Az előadó élete történetén keresztül mesélt az integrációban szerzett tapasztalatairól - inkluzív iskolában és a kevesebb támogatást nyújtó befogadó intézményben.
Bemutatta a hallássérülteket segítő kutyák feladatait, segítségadásuk területeit. Saját terápiás kutyájával szemléltette is a kutya szerepét ebben a segítő - támogató munkában.
- Goldbach Zsófia: Autizmus és a mögötte álló kognitív pszichológiai elméletek, melyek meghatározzák a beavatkozás módját
- Loványi Eszter: Amikor a gyógypedagógus hallássérült – a beszédtanulástól az egyetemi pályáig
- Egyéni konzultáció
(A képre kattintva kiemelkedik a nagyított kép. Rákattintva visszatér a helyére.)