Időpont: 2019 január 25.
Helyszín: Mezőcsáti Egressy Béni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Program:
1. Panyik Henriette - Sümegi Csabáné - Pauliczky Beáta: Érzékenyítő program gyerekeknek
2. Pécsi Rita: Nevelési helyzetek a családban
3. Apáti Éva: A konduktív terápia és az ellátás elérhetősége
4. Szeleczki István: Térkép nélkül
5. Tóthné Balázsi Margit: Mozgásterápiák
Résztvevők száma: 24 gyermek, 19 pedagógus
A programon a befogadó intézmény 8. osztálya vett részt, ahol 2 integrált hallássérült gyermekünk tanul.
A diákok három csoportban ismerkedtek a látássérült, a hallássérült és a beszédfogyatékos emberek sérülésből adódó problémáival. A látássérülés érzékenyítésekor szimulációs szemüvegek segítségével megtapasztalták, hogyan gyűjt tapasztalatokat, hogyan tanul, ismerkedik a világgal egy látássérült ember. Megismerkedtek, kipróbáltak néhány segédeszközt – fehér bot, Braille-könyv, pontírógép, színfelismerő.
A hallássérülés érzékenyítésekor tapasztalatokat gyűjtöttek arról, hogy mi a hang szerepe az életünkben, mi mindenről tájékoztatnak a hangok – illetve ezek hiányában mi a tájékozódás, a környezet megismerésének eszköze. Lehetőségük volt egy stetoclip segítségével belehallgatni egy hallókészülékbe – saját tapasztalatot szerezve ezzel a segédeszköz lehetőségeiről és korlátairól.
A beszédfogyatékosság érzékenyítésekor torz artikulációval adott beszédmintát kellett megérteni, erős háttérzajban történő szövegértelmezést, illetve idegen szavakkal tűzdelt szövegek értelmezését kellett elvégezni.
Az érzékenyítő programmal párhuzamosan a pedagógusok négy előadást hallgattak meg:
A „Nevelési helyzetek a családban” című előadáson a családokban előforduló tipikus nevelési helyzetekről, illetve ezek gyerekekre gyakorolt hatásáról esett szó.
„A konduktív terápia és az ellátás elérhetősége” címmel tájékoztatást hallhattunk a mozgásfogyatékos sajátos nevelési igényű gyermekek speciális ellátásáról.
„Térkép nélkül” című előadáson támpontokat kaptunk az autizmus spektrumzavar enyhébb tüneteinek felismeréséhez, valamint rálátást kaptunk az ellátórendszerre.
„Mozgásterápiák” címmel ismét egy tájékoztató hangzott el a tanulási zavarok rehabilitációjául szolgáló mozgásterápiákról.
<<< Visszalépés a pályázat főoldalára