Időpont: 2019.október 16.
Helyszín: Bükki Szlovák Nemzetiségi Általános Iskola, Bükkszentkereszt, Széchenyi út 2.
Program:
1. Vámosiné Gyetvai Edina – Buczkó Anett – Csukerdáné Batta Ildikó: Érzékenyítő foglalkozás az iskola 1 - 2. osztályos tanulóinak
2. Tolnay Katalin: Ép és sérült gyermekek együttnevelése – előnyök és buktatók
3. Szakács Ibolya: Életre való táplálkozás - hogyan alakítsuk ki gyermekeink helyes táplálkozási szokásait
4. Tekergő együttes: Népzenei együttes, táncház
5. Szabó Dániel: Népi játékok
Résztvevők száma: 24 gyermek, 10 pedagógus
A programon a Bükkszentkereszti általános iskola 1 - 2. osztálya vett részt.
A gyerekeknek tartott érzékenyítő foglalkozások egy közös ismerkedéssel, valamint az érzékszervek feladatait megtapasztaló játékokkal kezdődtek. A gyerekek megismerkedtek a „segédeszköz” fogalmával – először tágabb perspektívában tekintve erre a kifejezésre (saját-, iskolában és otthon is mindennapos használatú tárgyakkal, „segédeszközökkel”, valamint közéjük rejtett, egy-egy speciális segédeszközzel). Tapasztalatokat szereztek olyan játékokban, mint „Fülbesúgós”, „Rajzol a hátamra és továbbadom”, „Mutogasd el!”.
Ezután 3 csoportra osztva került sor a látássérüléssel, a hallássérüléssel, valamint a beszédfogyatékossággal kapcsolatos érzékenyítésre.
Az érzékenyítő programmal párhuzamosan a pedagógusok két előadást hallgattak meg:
„Ép és sérült gyermekek együttnevelése – előnyök és buktatók”
Az előadó interaktív jelleggel igyekezett összegyűjteni az integrált nevelés előnyeit és a közben felmerülő nehézségeket. Az előkerült problémahelyzetek kapcsán a hallgatókkal közösen gondolkodva jutottak el a megoldási lehetőségekig.
„Életre való táplálkozás - hogyan alakítsuk ki gyermekeink helyes táplálkozási szokásait” címmel a gyerekek között egyre nagyobb számban előforduló különböző diéták, étkezési különbözőségek helyes kezeléséről, valamint a gyerekek felé irányuló kommunikációjáról hallhattak előadást.
A népzenei előadás, táncház, valamint a népi játékok a gyerekek számára egy könnyedebb programot kínált. A zene révén előkerültek különböző hallási körülmények, különböző hangú hangszerek, hallásfigyelmi feladatok, játékok. A gyerekek, hallássérült osztálytársukkal közösen tapasztalták meg ezeket a zenei élményeket, ezzel is erősítve a közösséget.
<<< Visszalépés a pályázat főoldalára