AKADÁLYMENTES VÁLTOZAT TARTALOM • Elérhetőségeink • Bemutatkozunk • Közzétételi lista • Pályázataink • Alapítványunk
• A tanév képei • Fotóalbumok • Ballagási tablók
Utazótanári intézményegység

EFOP-3.1.6-16-2017-00019-es számú pályázat

Téma: Információs oldalak/Pályázataink

Workshop befogadó intézmények számára - Szerencs


<<< Az előző rész     Következő rész >>>
 


Időpont: 2021. október 14.
Helyszín: Bolyai János Katolikus Általános Iskola - 3900 Szerencs, Rákóczi út 100.

Program:
1. Vámosiné Gyetvai Edina – Kelemen Fanni – Tomor Tímea: Érzékenyítő foglalkozás 2.osztályos tanulóknak
2. Tari Edina: Az Egri Mlinkó I. EGYMI, Óvoda, Általános Iskola és Kollégium bemutatása
3. Dr. Hídvégi Márta: Integráció vagy inklúzió – sajátos nevelési igényű gyermekek a többségi iskolában
4. Paksi Ádám: Hallásjavító készülékek használata
5. Darvas Attiláné Vincze Hajnalka: A sajátos nevelési igényű gyermekeket érintő törvényi lehetőségek, rendelkezések

Résztvevők száma: 13 gyermek, 15 pedagógus


Az érzékenyítő foglalkozáson a gyerekek egy „Összehangoló” játék után az érzékszervekről tudott ismereteket gyűjtötték össze és egészítették ki. Megismerkedtek a „segédeszköz” fogalmával – pontosították a fogalmat, eszközöket figyeltek és beszéltek meg, melyeket a mindennapi életben segédeszközként használunk. Közben egy-egy speciális eszközzel is találkoztak – így elkülönítették a hétköznapokban használatos és a speciális segédeszközöket.

A foglalkozás második részében két csoportban folyt tovább a munka: A látássérülés érzékenyítésekor szimulációs szemüvegek segítségével megfigyelték, hogyan lát, olvas, ismer fel tárgyakat egy látássérült ember. Kipróbáltak néhány látást kizáró - hang után végzett játékos feladatot, megismerkedtek a pontírógéppel és a csörgőlabdával.

A hallássérülés érzékenyítésekor tapasztalatokat gyűjtöttek arról, hogy mi mindenről tájékoztatnak a hangok. Lehetőségük volt egy stetoclip segítségével belehallgatni egy hallókészülékbe – saját tapasztalatot szerezve ezzel a segédeszköz lehetőségeiről és korlátairól. Gyakorolták a szájról olvasást egymás között, elmutogattak egymásnak néhány vicces mondatot, hallgattak egy történetet cd-ről – szavak nélkül.

A foglalkozás után egy közös barkácsolásra invitáltuk a 6. osztályosokat. Olyan képet kellett elkészíteniük kivágott képek és saját rajzaik alapján, amely valamelyik fogyatékosságai terület specialitásait foglalja össze.

Az érzékenyítő programmal párhuzamosan a pedagógusok előadásokat hallgathattak meg:

• Tari Edina intézményvezető helyettes az Egri Mlinkó I. EGYMI, Óvoda, Általános Iskola és Kollégiumot mutatta be
• „Integráció vagy inklúzió – sajátos nevelési igényű gyermekek a többségi iskolában” Dr. Hídvégi Márta pszichológusként a sajátos nevelési igényű gyerekek iskolai életének, beilleszkedésének tapasztalatairól kérdezte a pedagógusokat, és egy beszélgetés formájában gyakorlati segítséget igyekezett adni a mindennapokban adódó nehézségekhez, problémahelyzetekhez.
• „Hallásjavító készülékek használata” – Paksi Ádám technikus szakember a hallókészülékek működéséről, az erősítés auditív körülményeiről, a befolyásoló tényezőkről, és a mindennapi használatról tartott gyakorlatias előadást.
• „A sajátos nevelési igényű gyermekeket érintő törvényi lehetőségek, rendelkezések” - Darvas Attiláné Vincze Hajnalka előadásában azokat a törvényi hivatkozásokat gyűjtötte össze, mely a sajátos nevelési igényű gyerekek iskolai oktatását befolyásolják, könnyítik.

 


A fotóalbum címe:  EFOP: Workshop 6.


(A képre kattintva kiemelkedik a nagyított kép. Rákattintva visszatér a helyére.)




 

<<< Visszalépés a pályázat főoldalára

 

 
 KEZDŐLAPRA
 LETÖLTÉSEK
 TÁRSOLDALAK
 STATISZTIKA







...ami mindíg jól jöhet...


Online rádiók

A linkre kattintva, számos internetes rádió élő, online adása található. Csak kattintson kedvenc adója nevére és máris hallgathatja annak műsorát.



Gyermekeink életének első évét azzal töltjük, hogy járni és beszélni tanítjuk őket, a következő tizenkettőt pedig azzal, hogy üljenek már le végre, és fogják be a szájukat.

Pályázatok, alapítvány
HATÁRTALANUL
Tovább a pályázat főoldalára
HAT-14-01-0623

ALAPÍTVÁNYUNK
Tovább az alapítvány oldalára


 • Az alapítványról
 • ADÓ 1%
 • Beszámoló (2017)
TÁMOP pályázat
Tovább a pályázat főoldalára
Tovább a pályázat főoldalára

EFOP pályázat


 1. A PÁLYÁZAT RÖVID BEMUTATÁSA
 2. PROJEKTNYITÓ RENDEZVÉNY...
 3. NEVELŐTESTÜLETI SZAKMAI NAPOK
 Stresszkezelés, kiégés megelőzése a...
 A digitális eszközök hatásai az...
 3. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. Nevelőtestületi szakmai nap
 4. TOVÁBBKÉPZÉSEK
 A tanulásmódszertan tanítása...
 A mese-, szövegértés, mese-szöveg...
 Autizmussal élő gyermekek célzott...
 Óvodapedagógusok szakmai megújító...
 Autizmussal élő gyermekek szociális...
 A felsőtagozatos tanulók szövegértési...
 Az alsótagozatos tanulók szövegértési...
 Gordon módszerrel a pedagógus siker...
 Digitális kompetencia fejlesztése...
 Alapozó Terápia: Módszer a gyermeki...
 A háromlabdás kaszkáddobás a tanulási...
 5. CSALÁDI NAPOK
 Családi nap: 2019. máj. 31– jún. 2.
 Családi nap: 2021. szeptember 13 - 15.
 Családi nap: 2021. október 1 – 3.
 6. ÉRZÉKENYÍTŐ FOGLALKOZÁSOK
 Workshop befogadó intézmények...
 Workshop befogadó inté... - Mezőcsát
 Workshop az Egri Kemény Ferenc Sp...
 Workshop befog... - Bükkszentkereszt
 Workshop befog... - Füzesabony
 Workshop befog... - Szerencs
 7. SZAKMAI RENDEZVÉNYEK
 Országos utazótanári konferencia- 2019.
 Országos utazótanári konferencia- 2020.
 8. ESZKÖZKÖLCSÖNZŐ

Statisztika
Te vagy itt a(z)
17416
látogató!
Ma  82,
ebben a hónapban
2689 látogató volt.

Jelenleg
1 látogató olvas minket.


TÁRHELY-
SZOLGÁLTATÓNK




Unsoft.hu
Kapcsolat

Webmester